Afbeelding
Foto: Pixabay

Ontrafel verleidingstechnieken van influencers tijdens FFN workshop #influenceme

Cultureel

NAARDEN - Sociale media spelen een grote rol in het leven van kinderen. Door platforms zoals YouTube, TikTok en Instagram staan zij constant in contact met elkaar, de buitenwereld én influencers. Kinderen willen geen arts of boer meer worden, maar spiegelen zich aan de vloggers en Youtubers.

Influencers zijn de nieuwe helden. Dat hun helden geld verdienen met vlogs vermoeden ze wel, maar weten ze met welke technieken ze dat doen? Herkennen zij sluikreclame? En weten ze hoe groot ‘influencer marketing’ is?

Op woensdag 18 augustus organiseert het Fotofestival Naarden (FFN), in samenwerking met museum Beel den Geluid Hilversum, van 14.00 tot 16.00 uur een workshop in de theaterzaal van Podium deMess, genaamd #influenceme. Tijdens de workshop ontrafelen kinderen de verleidingstechnieken van influencers en leren zij hoe vlogs onze kijk op de wereld en ons koopgedrag beïnvloeden. 

De workshop is speciaal gericht op kinderen van 9 tot en met 12 jaar, waarbij ze ook zelf aan de slag gaan. Ze leren verleidingstechnieken te herkennen en in te zetten bij het maken van een vlog voor hun eigen mening of standpunt. Op deze manier leren zij de technieken die hun vloggende helden gebruiken zelf in te zetten voor bijvoorbeeld een sociaal-maatschappelijk thema.

Reserveren kan tot en met 10 augustus via: info@fotofestivalnaarden.nl (25 plaatsen beschikbaar) en kost 10 euro.  

Uit de krant