“We hebben de eerste verdieping al moeten ontruimen voor klassen van de Globeschool. Naar alle waarschijnlijkheid worden de gymzaal en de noodlokalen volgend jaar gesloopt. Over de invulling van het hoofdgebouw is voor zover wij weten nog niets besloten.” Dat zegt Regina Berends, een van de grondleggers van de Groene Ruijter (GRRU) aan de De Ruijterlaan 24a in Bussum.
Voor de Groene Ruijter zijn het duidelijke signalen dat de ruimte om verder te bouwen aan haar activiteiten snel verdwijnt. Het initiatief, dat in negen jaar uitgroeide tot een belangrijk centrum voor natuur, circulariteit en maatschappelijke projecten, vreest dat zonder een vaste locatie veel van die opgebouwde waarde verloren gaat.
De gemeente neemt het voormalige schoolgebouw aan de De Ruijterlaan in Bussum terug als onderwijslocatie. Voor de Groene Ruijter betekent dat opnieuw onzekerheid. Niet alleen over het gebouw, maar vooral over de vraag waar het initiatief de komende jaren verder kan groeien.













